نازو ( NAZO ) برند و نامی متفاوت در تولید ابزارآلات و تجهیزات صنعتی

 

car mechanic technician 

یک خودرو به دو منبع انرژی مجزا و در عین حال به همان اندازه مهم متکی است. اول، بنزین که نیروی مورد نیاز برای راه اندازی موتور و حرکت چرخ های شما را فراهم می کند. دوم، باتری ( باطری ) ماشین شما انرژی الکتریکی لازم برای تامین انرژی همه چیز از چراغ های جلو، رادیو و شارژر تلفن همراه را فراهم می کند. بدون باطری ( باتری )، ماشین شما حتی روشن نمی شود.

سازندگان و تولیدکنندگان، باطری های خودرو را هوشمندانه طراحی کرده اند تا در هنگام رانندگی، ماشین خود را شارژ کنند. با این حال، با گذشت زمان، باطری ( باتری ) همچنان تمایل به ایجاد مشکلاتی دارد که می تواند بر توانایی آن در تامین شارژ مورد نیاز تأثیر بگذارد. یکی از مشکلات کمتر شناخته شده و در عین حال بسیار رایج، سولفاته کردن ( شدن ) باطری نام دارد. این مقاله نگاهی دقیق‌تر به سه نکته کلیدی در مورد سولفاته شدن باتری دارد.

 

سولفاتاسیون

سولفاتاسیون یا سولفاته شدن باعث بسیاری از خرابی های اولیه باطری می شود.

اگر تا به حال باتری داشته اید که قبل از پایان عمر مورد انتظارش از بین رفته باشد، سولفاته ممکن است نقش داشته باشد. سولفاته شدن به عنوان یکی از علل شایع خرابی زودهنگام باتری خودروها میباشد. حتی قبل از اینکه باعث شود باتری شما به طور کامل از بین برود، سولفاته به چندین روش بالقوه ناتوان کننده روی خودرو شما تأثیر می گذارد.

سولفاته شدن باتری ( باطری ) ( battery sulfation ) شامل تشکیل کریستال های سولفات سرب در سطح صفحات باتری ( باطری ) است. این عمل در نتیجه واکنش شیمیایی اسید سولفوریک است که باعث تشکیل بلورهای ریز سولفات در باطری می شوند، یون های گوگرد آزاد شده متبلور می شوند و این سولفات های کریستال خود را به صفحات باطری متصل می کنند. این یون ها کوچک و بی ضرر هستند ، مگر اینکه باطری به طور مداوم از شارژ مناسب محروم شود.

در سطوح کوچک، این کریستال ها هیچ تهدید جدی ایجاد نمی کنند. اما همانطور که رسوبات به تدریج بزرگتر می شوند، به طور موثری میزان مواد فعال داخل باطری شما را کاهش می دهند. در نتیجه، عملکرد باتری شما به سرعت کاهش می یابد.

یک باتری که از سولفاته شدن رنج می برد، کاهش قابل توجهی در قدرت میل لنگ نشان می دهد. ممکن است متوجه شوید که باتری شما هنگام راه‌اندازی ماشین خود دچار مشکل می‌شود. سولفاته کردن همچنین احتمال جوش را افزایش می دهد که شامل جوشیدن اسید و ریختن آن از باتری است. سولفاته کردن همچنین زمان کارکرد موثر باتری شما را بین شارژ کاهش می دهد. هر یک از این اثرات می تواند منجر به از بین رفتن باتری خودرو زودتر از حد انتظار شود.

 

سولفاته بر رانندگان شهر بیشتر تأثیر می گذارد

صاحبان خودرو باید بدانند که سولفاته شدن به طور طبیعی اتفاق می افتد و تا حدی بر تمام باتری ها تأثیر می گذارد. تقریباً هر بار که باتری شما استفاده می شود، مقادیر کمی کریستال سولفات تشکیل می شود. با این حال، باتری‌هایی که تحت شرایط خاص قرار می‌گیرند، شانس بیشتری برای ایجاد سولفاته ضعیف دارند.

یکی از شایع‌ترین دلایل سولفاته شدن، باتری‌هایی است که دائماً کم‌شارژ می‌شوند. اگر باتری شما هرگز تا آخر شارژ نشود، به حالت اشباع کامل نمی رسد. در سطح شیمیایی، چنین کم شارژی تشکیل کریستال های سولفات را بسیار آسان می کند. در مقابل، یک باتری کاملاً شارژ شده دارای شارژ کافی برای به حداقل رساندن سولفاته است.

اگر به طور مرتب از ماشین خود برای سفر در بزرگراه استفاده می کنید، لازم نیست به اندازه یک راننده شهری نگران سولفاته شدن باشید. این مسیرهای طولانی‌تر با سرعت‌های بالاتر به دینام شما زمان زیادی می‌دهد تا باتری شما را به شارژ کامل برساند. از سوی دیگر، رانندگان شهری در معرض خطر بسیار بیشتری به جهت سولفاته شدن باطری هستند، زیرا رانندگی با توقف کوتاه‌تر اغلب باتری شما را تا آخر شارژ نمی‌کند.

 

سولفاتاسیون اغلب می تواند معکوس شود

تغییر شیمیایی که منجر به سولفاته شدن می شود نیز می تواند معکوس عمل کند. هنگامی که باتری شما کار می کند، سولفات تشکیل می شود. فرآیند شارژ باتری ( باطری ) باعث می شود که سولفات ها تحت فرآیندی قرار گیرند که به آن گاز دادن می گویند. گازگیری باعث می شود که کریستال های سولفات سرب به اسید سولفوریک و سرب تبدیل شوند.

با پیشرفته تر شدن سولفاتاسیون، اغلب به دلیل شارژ کم باتری مزمن، معکوس کردن فرآیند برای دینام شما سخت تر و سخت تر می شود. با این حال، اغلب می‌توانید عملکرد مناسب را با استفاده از سولفاتور باتری بازیابی کنید. گوگرد زدایی ( باطری ) باتری حتی سخت ترین رسوبات سولفات را با قرار دادن باتری در معرض انفجارهای ولتاژ بالا از بین می برد.

سولفاترهای باتری کار خود را به قدری خوب انجام می دهند که حتی می توانند باتری های مرده را دوباره زنده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه جلوگیری از سولفاته شدن و حفظ وضعیت باتری خودرو خود، با کارشناسان سازنده ی خودروی خود تماس بگیرید.

 

هنگامی که باتری و سر باتری شما دارای سولفات است، موارد زیر ممکن است رخ دهد:

  • زمان شارژ بیشتر
  • ایجاد گرمای بیش از حد
  • زمان اجرای کوتاه تر بین شارژ
  • عمر باتری به طور چشمگیری کمتر میشود
  • خرابی کامل باتری

 

 

 

battery sulfation 

دلیل و علت سولفاته شدن سر باطری

همانطوریکه در قسمت های قبل توضیح داده شد تغییرات شیمیایی که منجر به سولفاته شدن باتری و انباشت بلور و کریستالهای ریز سولفات در سطح باطری میشود اگر پاکسازی نشود به مرور سرباطری ( سر باطری | سرباتری | سر باتری ) را خورانده و باعث پوسیدگی آن میشود. در کل موارد زیر باعث سولفاته شدن سرباتری میشود :

کیفیت نامرغوب سرباطری

قرار گرفتن باتری در دمای بالای ۷۵ درجه

بیش از حد شارژ شدن باتری ماشین

وجود مخلوط آب و بخار آب

کار کردن زیاد باتری و فرسوده شدن آن

شارژ ناقص باتری ماشین

کار کردن زیاد باتری و فرسوده شدن آن

 

 

 

چگونه از سولفاته شدن باتری و سرباطری جلوگیری کنیم ؟

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از سولفاته شدن باتری، ذخیره سازی مناسب باتری است. هنگامی که باتری ذخیره می شود، حتی اگر با شارژ کامل ذخیره شود، باتری باید به اندازه کافی شارژ شود تا از افت آن به زیر 12.4 ولت جلوگیری شود. اعمال این روش نگهداری از تجمع سولفات ها جلوگیری می کند. توجه به این نکته نیز مهم است که در حالی که اشاره کردیم باتری نباید در دمای بالاتر از 75 درجه نگهداری شود، نرخ خود تخلیه به ازای هر 10 درجه بالاتر از دمای اتاق دو برابر می شود.

جلوگیری از سولفاته شدن باتری نباید فرآیند پیچیده ای باشد. انجام تعمیر و نگهداری منظم باتری و پیروی از بهترین شیوه های شارژ تمام چیزی است که لازم است. سولفاته شدن به این دلیل است که نباید باتری خود را با شارژ خالی ذخیره کنید. هنگامی که سولفاته شدن صفحات سربی اتفاق افتاد، معکوس کردن اثرات بسیار بعید است، بنابراین از همان ابتدا مراقبت از باتری ( باطری ) ماشین تون در برنامه ها قرار دهید.

 

 

best battery head 

نقش سر باطری در عمر باتری و سولفاته شدن آن

همانطور که گفته شد سولفاته شدن باطری | باتری ماشین بخاطر شارژ ناقص آن میباشد، سرباطری ( سر باتری ) برای اتصال کابل به باطری مورداستفاده قرار می‌گیرد و در انتقال نیرو و عمر باتری نقش مهمی دارد. حال اگر این سرباتری جنس و کیفیت عالی نداشته باشد نمیتواند نیرو و جریان برق را به خوبی منتقل کند و پس از مدتی دچار خوردگی شده و شل میشود و اتصال به‌ صورت کامل صورت نگرفته و به تبع آن مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

ازینرو ما به شما سرباطری های نازو | NAZO را پیشنهاد میکنیم، سرباطری نازو تک با ماشین آلات مکانیزه و اتومات براساس استاندارد آلمان DIN72331-2-3 و با استفاده از شمش خالص ( آلیاژ مس ) مرغوب MS58  و پیچ های آبکاری شده و به جهت اتصال مناسب به باتری و جلوگیری از سولفاته شدن ،تولید و در بسته بندی وکیومی به بازار عرضه می شود.

 

 

 

 

دیدگاه (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و دیدگاه خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع دیدگاه یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
امتیاز به این پست | مطلب :
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت
کد تصویری را وارد کنید

به مجموعه ی صنعت ابزار انصاری ( نازو تک ) خوش آمدید !
به دلیل حجم زیاد پیامها امکان دارد پاسخگویی ما به شما کمی طول بکشد، در هر صورت در اسرع وقت پاسخ پیام شما را خواهیم داد.

 
Close and go back to page